Z inicjatywy Obywatelskiego Wielunia zostały podjęte działania w sprawie wykonania trasy rowerowej wokół ścisłego centrum miasta. W tegorocznym budżecie gminy zabezpieczono środki na I etap prac. Zarazem kupione zostaną nowe stojaki na rowery.
W tym roku mamy zamiar, z tej pozycji budżetowej, czyli budowy trasy obwodowej wokół centrum Wielunia, wykonać dokumentację projektową i odświeżyć oznakowanie wokół centrum na niekonfliktowych odcinkach w parku. Czyli te alejki będące odcinkami prostymi wzdłuż ulicy Piłsudskiego i Kopernika. Na pewno nikt nie powróci do tematu wyznaczania tras rowerowych czy ścieżek rowerowych krętymi alejkami w centrum w parku, bo to był pomysł chybiony – mówi Maciej Preś, naczelnik Wydziału Inwestycji i Rozwoju w Urzędzie Miasta w Wieluniu. – W tym roku mamy też zamiar skończyć budowę pierwszej w Wieluniu asfaltowej ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Popiełuszki. Planowany termin budowy tej ulicy wraz ze ścieżką rowerową to jest maj 2020 roku.
Brakuje zdecydowanie infrastruktury dedykowanej miłośnikom dwóch kółek – dodaje Zbigniew Rybczyński z nieformalnej organizacji społecznej Obywatelski Wieluń. – Jednocześnie coraz więcej osób wsiada na rower w naszym mieście, mimo tych utrudnień, braku infrastruktury, wybierają ten środek lokomocji, który pozwala się szybciej poruszać po mieście, omijać korki. Mam taki niedosyt, że w ostatnich latach nie do końca stawiano na budowę ścieżek rowerowych. Myślę, że wszyscy ci, którzy jeżdżą rowerami, mają takie poczucie, że jest ich za mało. A badania ankietowe, które zlecił Urząd Miasta, pokazały jednoznacznie, że rowery mają przyszłość, że jest duży potencjał dla rozwoju ruchu rowerowego w Wieluniu.
Więcej w rozmowie z naszymi gośćmi tutaj.