W styczniu zaczęły działać dwa terenowe punkty paszportowe w Łódzkiem. Mieszczą się w Bełchatowie i w Kutnie. Gmina Wieluń stara się o uruchomienie takiego punktu w Wieluniu.
Mieszkańców bardzo interesuje biuro paszportowe. Na jakim jest to etapie? Czy ktoś to koordynuje? Wiemy, że wniosek został już wysłany do urzędu wojewódzkiego. Dowiedziałem się, że takie biuro byłoby pierwsze w województwie łódzkim tutaj w Wieluniu. Z tego, co wiem, to koszty po stronie gminy są niewielkie: etaty i osprzęt – mówił radny Radosław Buda.
My wniosek skierowali do urzędu marszałkowskiego. Są takie dwa punkty, w Bełchatowie i w Kutnie. Chcę mieszkańców poinformować, że nie jest to proces krótki. To nie tak, że za kwartał będziemy mieć takie biuro. Z rozmów z pracownikami urzędu wojewódzkiego wynika, że jeśli udałoby nam się takie biuro zorganizować w październiku, to jest to dobry czas. Proszę mnie nie trzymać za słowo, bo to nie jest wszystko od nas zależne. Taką gotowość przedstawiamy, że bierzemy na siebie część etatów, bierzemy na siebie biuro, bo wiemy, że taki punkt na pewno pomógłby mieszkańcom gminy, ludziom z tego regionu – wyjaśniał burmistrz Wielunia Paweł Okrasa.
Wychodzimy naprzeciw mieszkańcom. Nie może być takiej sytuacji, w której obywatele muszą przemierzać dziesiątki, a w przypadku Kutna setki kilometrów, aby wyrobić paszport. Urząd musi być blisko i dzięki dobrej współpracy z samorządem miejskim możemy służyć mieszkańcom jeszcze lepiej i sprawniej.
– podkreślił wojewoda łódzki Tobiasz Bocheński podczas otwarcia pierwszego terenowego punktu paszportowego w Kutnie, czytamy na stronie internetowej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi.
Temat utworzenia punktu paszportowego w Wieluniu pojawił się w grudniu na sesji Rady Miejskiej (Informowaliśmy o tym tutaj). Wniosek o podjęcie kroków prawnych w celu jego utworzenia radni poparli jednogłośnie.