Policja znowu ponawia apel o rozwagę – w powiecie pajęczańskim swoje oszczędności stracił mieszkaniec, który uwierzył, że zadzwonił do niego przedstawiciel banku.
Do takiego oszustwa doszło 4 września na terenie powiatu pajęczańskiego. Na telefon pokrzywdzonego zadzwonił nieznany mu mężczyzna i podając się za pracownika jednej z instytucji bankowej poinformował go, że bank w tym momencie odnotował próbę włamania na jego konto. Dzwoniący prowadził rozmowę w sposób, który upewnił swojego rozmówcę, że jest pracownikiem banku, a zgromadzone środki na koncie są zagrożone. Pokrzywdzony nie instalował żadnych aplikacji na smartfonie, nie podawał żadnych danych dotyczących konta, nie otwierał też żadnych linków. W tym przypadku oszust przekonał pokrzywdzonego, że należy natychmiast działać, aby ochronić oszczędności przed atakiem hakerów. Finalnie mężczyzna przelał swoje oszczędności na rachunki bankowe podane przez „pracownika banku”. Mieszkaniec powiatu pajęczańskiego, przekonany, że chroni swoje oszczędności przed przestępcami, sam wykonał przelewy swoich pieniędzy na wskazane przez oszusta konta. Kiedy zadzwonił do niego prawdziwy przedstawiciel banku z pytaniem o potwierdzenie wykonania przelewów mężczyzna przekonał się, że został oszukany. – informuje Wioletta Mielczarek z pajęczańskiej policji.
Dlatego trzeba zachować ograniczone zaufanie, bo tylko to uchroni przed oszustami. Pracownicy banku nigdy nie proszą o przelanie pieniędzy na inne konto. Pamiętajmy, że taką rozmowę warto przerwać i samemu skontaktować się z bankiem telefonicznie lub osobiście.