Rynek pracy od jakiegoś czasu pokazuje nam, że specjaliści SEO to wzięte persony, szczególnie jeśli są naprawdę dobrzy. Każdy, nawet największy ekspert, musiał jednak od czegoś zaczynać, a tym czymś jest zdobywanie wiedzy. Jak więc w obecnych czasach skutecznie zebrać informacje na temat SEO?
W tym celu najskuteczniejsze okażą się bazy wiedzy, jak zawsze. Nie może ona jednak pochodzić z byle źródła. Proponujemy narzucić kryterium standardu, które wymagane będzie podczas poszukiwań wiedzy. Najlepiej jest ją czerpać od najskuteczniejszych praktyków i organizacji o ogromnej renomie. W ten sposób mamy pewność, że informacje są zweryfikowane, z górnej półki i przede wszystkim aktualne. W świecie SEO realia mogą zmienić się bowiem jak w kalejdoskopie. Jednym z miejsc, które polecamy na start, są materiały semcore dostępne pod linkiem: https://semcore.pl/seo-co-to-i-komu-jest-potrzebne/.
Czym jest w ogóle SEO?
SEO to skrót pochodzący z języka angielskiego, a konkretniej od frazy Search Engine Optimization. Dokładne tłumaczenie pokazuje nam, o co w tym wszystkim chodzi. Jest to bowiem optymalizowanie (treści, stron) pod wyszukiwarki internetowe. W praktyce więc, SEO (lub optymalizacja) jest zestawem procesów i mechanizmów, jakie potrzebne są do prawidłowego promowania strony w sieci.
Dlaczego to istotne? Otóż w dzisiejszej dobie e-commerce walka o klienta w coraz mniejszym stopniu rozgrywa się na ulicach miast w formie billboardów czy ulotek. Obecnie potencjalny klient korzysta z wszelkich udogodnień, jakie stawia przed nim świat techniki. Każdy z nas jest zaledwie kilka kliknięć od znalezienia produktu i zrobienia zakupów. Nic więc dziwnego, że korzystamy z tych możliwości.
Oznacza to jednak kompletną zmianę nastawienia do marketingu. Dziś firmy muszą rywalizować z konkurencją o miejsce w rankingach wyszukiwarek. Im ktoś jest wyżej po wpisaniu konkretnej frazy, tym większe jest prawdopodobieństwo, że zdobędzie klienta. Cała sztuka SEO, czyli umiejętne używanie fraz, posługiwanie się metadanymi, optymalizowanie zdjęć i wszelkie inne zabiegi, polega właśnie na budowaniu wspomnianej pozycji w wyszukiwarce.
Dokładnie takie są więc zadania, z jakimi mierzy się jakościowa Agencja SEO. Ich klienci to przeważnie biznesy, którym zależy na zdobywaniu coraz lepszej pozycji w rankingu (lub utrzymaniu jej). W skutecznym działaniu (długoterminowym) pomaga im szczegółowa strategia, która dokonywana jest po audycie strony i analizie rynku.
Strategia SEO to klucz do sukcesu
Tylko stawiając przemyślane kroki, możliwe jest pełne kontrolowanie sytuacji. Prawda jest taka, że proces optymalizacji pod kątem wyszukiwarek potrafi zająć naprawdę sporo czasu. Oczywiście wszystko zależy od tego, jakie błędy trzeba naprawić i jak silna jest konkurencja. Pozycjonowanie porównać można do maratonu, w którym wszyscy konkurenci starają się o zwycięstwo. Jednak tylko nielicznym udaje się zdominować rynek i wysoko pozycjonować się na najważniejszych frazach. Ten system wynagradza jakość, cierpliwość i systematyczność.