Każdy marketer odpowiedzialny za wdrażanie działań SEO doskonale wie, jak ważną rolę podczas tego typu pracy pełnią słowa kluczowe. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że są one swego rodzaju fundamentem, położonym pod stabilne pozycje w wyszukiwarce Google. Przed Tobą oraz przed specjalistą SEO bardzo ważny ruch. Zdecydować się na frazy typu fat head, gdzie ilość dziennych zapytań może robić wrażenie, czy postawić na zauważalnie bardziej efektywną reklamę w oparciu o long tail? Rozkładamy pozycjonowanie na słowa kluczowe na czynniki pierwsze!
Realizując pozycjonowanie na słowa kluczowe zwróć uwagę na szansę dokonania konwersji
Ogromna liczba unikalnych zapytań, wysoki poziom konkurencji oraz w konsekwencji relatywnie niski udział procentowy w ruchu pochodzącym z wyszukiwarki Google. Tak pokrótce można opisać frazy kluczowe fat head, które stanowią pierwszy wybór dla wielu przedsiębiorców bądź mniej doświadczonych specjalistów SEO. W przypadku selekcji fraz kluczowych musisz zwrócić przede wszystkim uwagę na dokładną ilość generowanego ruchu oraz szansę dokonania konwersji. Słowa fat head od wielu lat nie wypadają najlepiej na obu tych polach. Mimo sporego zainteresowania po stronie potencjalnych Klientów, mnogość odpowiedzi na jedno pytanie sprawia, że korzystając z krótkich fraz kluczowych nie osiągniesz imponujących efektów. Na przeciwnym biegunie możesz znaleźć długi ogon tego typu haseł. Long tail to już zdecydowanie mniejsza ilość zapytań, natomiast są one zauważalnie bardziej konkretne. Wybór precyzyjnych słów kluczowych niemalże całkowicie eliminuje problem utknięcia w tzw. lejku sprzedażowym, a to problem dotykający wiele brandów!
Charakterystyka fraz long tail nie pozostawia wyboru. Musisz się nimi zainteresować!
Na pierwszy rzut oka nie wyglądają imponująco, jednak potrafią przynosić niesamowite efekty. Wszelkiego rodzaju analizy pokazują, że frazy z długiego ogona stanowią dziś od 70 do nawet 80% ruchu pozyskanego z SEO. Co takie dane nam mówią? Przede wszystkim podkreślają fakt, że long tail charakteryzuje się ogromną skutecznością działania. Wystarczy dodać szczegółowe informacje do frazy, aby pozycjonowanie na słowa kluczowe było maksymalnie efektywne. Przykłady? Proszę bardzo. Hasło „komputer gamingowy do 5000 złotych” jasno ukierunkowuje potencjalnego Klienta, że na wyświetlonej stronie internetowej może kupić sprzęt odpowiadający na jego wszystkie zapotrzebowania – w tym przypadku dotyczą one rodzaju komputera oraz ceny. Ruch na prowadzonej przez Ciebie stronie internetowej z słów long tail jest zdecydowanie większą szansą na dokonanie konwersji. Sprowadzasz konkretnych Klientów!