Inwestycja w przyszłość dziecka, szansa na jego lepszy rozwój, ale też radość i satysfakcja ze zdobycia nowych umiejętności – takie zalety ma pilotażowy projekt „Łódzkie dwujęzyczne”, realizowany w przedszkolach z terenu Łodzi i województwa łódzkiego. Głównym przesłaniem działań jest wychowanie w dwujęzyczności, by angielski stał się naturalnym, drugim językiem używanym przez dzieci.
„Czego Jaś się nie nauczy, tego Jan umieć nie będzie” – to taka stara maksyma, którą przywołujemy w tym miejscu, ponieważ uważanym, że jeżeli dobrze przeprowadzimy ten projekt, Jaś, jak dorośnie, nie będzie miał problemów przynajmniej z językiem angielskim. Bo o język angielski tutaj, w tej zabawie, bo na razie ma być to zabawa dla dzieci, tak naprawdę chodzi. Jeżeli wprowadzamy od tak wczesnych lat drugi język, to on się staje właśnie niczym innym, jak drugim językiem dziecka. Nie obcym językiem, a drugim – stąd też tak nazwaliśmy nasz projekt – „Łódzkie dwujęzyczne” – mówi Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego.
Pilotażowy projekt „Łódzkie dwujęzyczne”, finansowany jest z budżetu Województwa Łódzkiego. Obecnie w projekt zaangażowanych jest 25 placówek. Projekt zakłada współpracę pięciu ośrodków doskonalenia nauczycieli z terenu województwa łódzkiego. Od 1 września 2021 roku „Łódzkie dwujęzyczne” jest realizowany przez Centrum Rozwoju Edukacji Województwa Łódzkiego w Łodzi, przy współudziale Centrów Rozwoju Edukacji z całego województwa (Piotrków Trybunalski, Skierniewice, Sieradz, Zgierz). Zakończenie pilotażowego projektu zaplanowano na czerwiec 2022 roku, jednak już dziś Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego zapowiada kontynuację tych działań.
Fot. lodzkie.pl