Przez ostatnie siedem dni przedstawiciele Województwa Łódzkiego prezentowali specjalnie przygotowane wystawy, koncerty, animacje i warsztaty na Wystawie Światowej EXPO 2025 w Osace. W sobotę łódzka delegacja oficjalnie zakończyła Tydzień Regionu w Pawilonie Polskim. Hasłem regionu było „Łódzkie. Power in Diversity”.
Jest nam niezwykle miło, że jako jedna z trzech łódzkich firm reprezentujących branżę odzieżowo-tekstylną mamy okazję prezentować swoje produkty w Osace. Muszę powiedzieć, że Pawilon Polski robi ogromne wrażenie i Tydzień Łódzki był świetnie przygotowany – mówiła Agata Wojtkiewicz.
Wystawa Światowa Expo zaliczana jest do największych i najważniejszych wydarzeń gospodarczo-kulturalnych, przyciągających miliony zwiedzających. Tegoroczne Expo rozpoczęło się 13 kwietnia w japońskiej Osace. Organizatorzy zakładają udział 170 uczestników, w tym 161 krajów i regionów oraz dziewięciu organizacji międzynarodowych. Zgodnie z założeniami wystawę odwiedzi ponad 28 mln osób. Na EXPO 2025 swój pawilon ma Polska, a od 27 kwietnia do 3 maja gościła w nim reprezentacja Województwa Łódzkiego.
Za przygotowanie uczestnictwa Polski w EXPO 2025 odpowiada Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A. Celem udziału w EXPO 2025 jest promocja Polski i kształtowanie pozytywnego wizerunku Polski jako kraju zaawansowanego technologicznie, dbającego o środowisko i atrakcyjnego turystycznie. Hasłem przewodnim Polski podczas EXPO 2025 Osaka jest „Polska. Dziedzictwo, które napędza przyszłość”.
Fot. lodzkie.pl