To spotkania informacyjne – mówi Rafał Pydych, p.o. Zastępcy Dyrektora Oddziału ds. Inwestycji. – Naszym celem jest przedstawienie mieszkańcom rozwiązań docelowych, które będą przyjęte w projekcie budowlanym i będą przedstawiane we wniosku o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej, czyli tzw. ZRID. (…)
To ta decyzja, która wskazywać będzie dokładne tereny, na których realizowane będą roboty budowlane. Stwierdza ona także przejęcie z mocy prawa nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa przeznaczonych na pas drogowy oraz zatwierdza podział tych nieruchomości pod ten pas, czyli nie tylko samą drogę, ale także tereny skrzyżowań, rowy drogowe, skarpy, drogi dojazdowe, gospodarcze czy zbiorniki retencyjne.
Obecnie prowadzone są prace terenowe prowadzone przez geodetów, którzy pracują na zlecenie biura projektowego i wykonawcy. Będą realizowane projekty podziałów działek, które będą uzgadniane z właścicielami nieruchomości – dodaje Pydych.
Część prac została już wykonana, pozostałe będą realizowane systematycznie przez kilka kolejnych dni. W obrębie Praszki geodeci będą spotykać się w terenie z właścicielami gruntów do 12 grudnia. Nie będą jednak informować o kwotach odszkodowania. Dopiero po wydaniu ZRID właściciele posesji dowiedzą się jaka część ich obecnych działek i nieruchomości w postaci obiektów budowlanych zostanie zajęta i jakie z tego tytułu uzyskają rekompensaty.
Wszystkie niezbędne pomiary i dalsze prace, których efektem ma być wydanie ZRID mają się zakończyć do marca przyszłego roku.
To już tak daleko zaszło, że raczej się już nie odwróci – zapewnia burmistrz Praszki Jarosław Tkaczyński. – To długo wyczekiwana inwestycja, przez kilkanaście lat. Widać, że zaczyna się finalizować. Pieniądze w budżecie państwa są zapewnione. Teraz firma, która wygrała przetarg na projektowanie i realizację, bo jest to zapisane niejako w jednym zadaniu, prowadzi ostatnie spotkania przygotowujące do realizacji tej obwodnicy. Mam nadzieję, że po wybudowaniu będą to duże ułatwienia w przejeździe przez miasto. Mam też nadzieję, że sama budowa również się planowo zacznie. A widzę, że projektanci wzięli się mocno do pracy, bo pewne konsultacje i uzgodnienia z gminą są już prowadzone. Widzę, że postęp prac jest dosyć szybki.
Rozpoczęcie prac budowlanych przewidywane jest na przełom września i października 2020 roku. Zgodnie z założeniami obwodnica powinna być oddana do użytku najpóźniej w czwartym kwartale 2022 roku.
Projektowana obwodnica ma mieć długość około 12,8 km. Będzie to jednojezdniowa droga klasy technicznej GP z dwoma pasami ruchu o nośności 11,5 t/oś. W ramach inwestycji powstanie 10 obiektów mostowych (2 mosty na rz. Prośnie i Wyderce pełniące także funkcje przejść dla zwierząt, 5 wiaduktów nad istniejącymi drogami i 3 wiadukty nad obwodnicą) oraz 4 ronda. Całkowita wartość kontraktu z wykonawcą wynosi nieco ponad 171,5 miliona złotych.
Więcej informacji o inwestycji znajdziecie na stronie dk45obwodnicapraszki.pl
Komentarze